- Umiejętność nr 1 w angielskim -

Zarezerwuj kopię książki jeszcze taniej z kodem TERAZ w koszyku!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Starszy czy młodszy? Potrzebujesz prostych zasad bez skomplikowanej gramatyki, aby zacząć UŻYWAĆ ANGIELSKIEGO NA CO DZIEŃ. Pozwól, że uproszczę to do rzeczy, od której zaczyna każde DZIECKO!

Nie wiesz, czy ten poradnik jest dla Ciebie? Czytaj dalej i dowiedz się dlaczego warto nauczyć się tej umiejętności tak, jak robią to dzieci...

Kiedyś nie wiedziałam jak podejść do nauki języka angielskiego. Chciałam za wszelką cenę się go nauczyć i zapisywałam się na różne kursy stacjonarne i korepetycje. Progres? Niestety nie był widoczny. Wszystko się u mnie zmieniło dzięki nauce angielskiego METODĄ DZIECKA, trzeba sobie zdać sprawę, że nauka języka powinna być naturalną czynnością, którą lubimy a nie czymś na siłę. Ania

Sprawdź te wypróbowane, przetestowane w działaniu praktyczne informacje o tym:

pEdyta.png
Od paru miesięcy uczę się języka angielskiego różnymi metodami: prywatna szkoła angielska, samodzielna praca, na koniec korepetytor. Im więcej się uczyłam tym mniej wiedziałam (w głowie jeden wielki bałagan). Niedawno kupiłam książkę i jestem pod ogromnym wrażeniem, chłonę ją jak gąbka. Cała moja dotychczasowa wiedza zaczyna mi się systematyzować i utrwalać. Wreszcie nauka języka angielskiego jest dla mnie lekka i przyjemna i w dodatku ciekawa. Dziękuje

Czy też tak czasem masz, że mimo tego, że starasz się od dawna, nadal nie udaje Ci się korzystać z angielskiego płynnie i automatycznie? Aż w końcu zaczynasz się zastanawiać: „Czy rzeczywiście angielski jest prosty...?”. To potrafi zniechęcić tak bardzo, aż w końcu odwracasz głowę w przeciwnym kierunku...

Części składowe języka.

Aby zacząć posługiwać się automatycznie nowym językiem, niezależnie od tłumaczy, lektorów, kolegów, rodziny, którzy pomagają Ci go zrozumieć, konieczne jest podstawowe poznanie składowych tego języka:

Powodem braku płynnej mowy może być tutaj brak któregoś z tych podstawowych elementów. Aby móc zacząć posługiwać się angielskim, potrzebujesz na początek dość niewielkiej liczby słów i konstrukcji oraz podstawowych reguł wymowy. Dzięki nim będziesz w stanie budować pełną znajomość angielskiego.

Krótkie info od autora

Na tej stronie zarezerwujesz książkę, w której znajdziesz ważne i podręczne informacje dotyczące poznania języka angielskiego. Pozwolą Ci one rozwinąć wszystkie segmenty niezbędne do stworzenia umiejętności porozumiewania się w tym języku. Podzielę się z Tobą tą wiedzą, a dzięki niej przyspieszysz poznawanie angielskiego i zyskasz swobodę posługując się nim bez pomocy innych. Sposoby te są dziecinnie proste. Pomagają pozostać zmotywowanym na wcześniej wytyczonym kursie i przybliżają Cię do upragnionego celu.
Musisz też wiedzieć, że to nie jest zwyczajna książka do nauki angielskiego. To książka o tym, jak się uczyć, czego się nauczyć (najważniejsze rzeczy są w książce), aby się nauczyć, a przede wszystkim używać angielskiego na co dzień.

Brzmi interesująco? Świetnie, zatem zaczynajmy...

Poznanie tej podstawowej umiejętności rozwiąże Twoje problemy z komunikowaniem się w języku angielskim, które to w czasach globalnej gospodarki warte jest poznania i używania na porządku dziennym. Pracujemy w międzynarodowych firmach, oglądamy zagraniczne seriale, słuchamy piosenek, które w dużej części przychodzą do nas zza granicy.

Więc co jest tą umiejętnością nr 1, która jest niezbędna zwykłemu Kowalskiemu, który chce mówić po angielsku?

Hej! Zanim zaczniemy. Chcesz, abym wysłał Ci fragment książki na maila w PDF?

Gdy chcesz zarabiać nieco więcej, to wygląda to tak, że bez porozumiewania się w angielskim nie możesz liczyć na wypłatę większą od minimalnej. Dziś globalne firmy ponad swoje rodzime języki posługują się przede wszystkim językiem najbardziej uniwersalnym, którym jest właśnie angielski.

Jeżeli mówisz po angielsku, stajesz się bardziej atrakcyjnym pracownikiem dla swojego pracodawcy, bo nie prowadzi Cię już za rękę w Twoich codziennych obowiązkach, ani nie wyznacza kogoś, kto będzie to robił za Ciebie.

Nigdy nikogo nie winię za to, że wcześniej, na lekcjach angielskiego w pełni nie zdobył tej umiejętności. Bo jest to umiejętność, która w szkole jest często traktowana po macoszemu.

Czas spowiedzi...

To nie jest wyznanie, które zwykle słyszysz od przedsiębiorcy/autora, który sprzedaje swoje produkty w sieci.

Chociaż dzięki temu, że poznałem i biegle posługuję się angielskim, a dochody mam dzisiaj dużo większe niż jest to w standardzie, to w rzeczywistości nie jestem „profesjonalistą” w tej dziedzinie. Kiedy zaczynałem uczyć się angielskiego, nie robiłem tego z przymusu, a z potrzeby, którą na tamten czas miałem.

Jedyną rzeczą, której niezmiernie żałuję jest to, że wcześniej nie mogłem podzielić się z Tobą tą wiedzą, abyś mógł dowiedzieć się od podstaw, jak z niej korzystać, ale wszystko przed nami...

Większość ludzi myśli, że aby posługiwać się angielskim musi posiadać cechy takie jak...:

...i że są one umiejętnościami najważniejszymi, gdy chce się mówić w angielskim.

Każda cecha z powyższych jest bardzo ważna na swój sposób, ale żadna z tych umiejętności nie będzie możliwa ani pełna bez tej jednej, obok której nie można przejść obojętnie, bo jest ona podstawą wszystkich innych.

Co zatem jest dzisiaj tą dla Ciebie „najbardziej pożądaną umiejętnością”? Tą, bez której odnoszący sukcesy rozmawiający w angielskim, z jakiejkolwiek branży, w jakiejkolwiek firmie, czy dla rozrywki, przyznają, że jest odpowiedzialna w ogromnej części za ich powodzenie w opanowaniu angielskiego?

Umiejętność ta, to brama do automatycznego rozmawiania w języku angielskim i uzupełniania informacji z poszczególnych segmentach języka... Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Język angielski «urzędowy język Wielkiej Brytanii, USA, Nowej Zelandii, Australii i kilkunastu państw afrykańskich, jeden z urzędowych języków w Kanadzie, Irlandii i RPA» Ale język angielski to dużo więcej, niż tylko jego słownikowa definicja.

Gdy zaczynasz swoją przygodę z angielskim, to ta jedna, najważniejsza umiejętność powinna być przez Ciebie opanowana na najwyższym możliwym poziomie. Pomaga ona nie tylko prawidłowo odczytywać słowa, ale otwiera możliwości, poznawania nowych i odnoszenia ich do tych wcześniej poznanych podczas kolejnego ich napotkania.

Umiejętność ta ułatwia codzienne poznawanie angielskiego, gdy słyszysz go w serialach z dialogami w wersji oryginalnej, piosenkach i innych, w których możesz zidentyfikować nowe słowo z Twoją wyuczoną bazą dźwięków nowego języka...

Czy jestem w stanie nauczyć się angielskiego w moim wieku? 

Kiedy zaczynasz poznawać nowy język ćwiczysz mózg, dzięki temu jesteś w stanie odsunąć demencję nawet o kilka lat. Podobnie jest z mięśniami. Kiedy ich nie ćwiczysz, z czasem mogą słabnąć i niedostatecznie wspierać cały układ kostny. A kiedy przestajesz się rozwijać i uczyć nowych rzeczy, Twój mózg przestaje Cię wspierać i zawodzi Cię coraz częściej. Wiadomo im wcześniej zaczniesz, tym lepiej. Jeżeli czytasz ten artykuł i doczytasz do końca, a informacje te będą dla Ciebie pomocne, to znak, że jest to dobry czas, by rozpocząć z Prostym Angielskim.

Nigdy nie jesteś zbyt stary, aby ustanowić nowy cel, albo śnić nowy sen.”

– C.S.Lewis

Brytyjski pisarz i filolog. Znany jest ze swoich prac na temat literatury średniowiecznej, dzieł krytycznoliterackich oraz cyklu powieści fantastycznych - Opowieści z Narnii.

Dodam do tego, że...

Język angielski jest najbardziej wspomagającą umiejętnością, jakiej kiedykolwiek się nauczyłem. Każdy, kto poważnie podchodzi do rozwoju i swojej niezależności, musi poznać go na odpowiednim poziomie, aby zacząć realizować najodważniejsze cele.

Ciągle jednak poznanie angielskiego kojarzy się z gramatyką i przez to legendarną jego trudnością, która pozostaje zmorą z dawnych lat...

Czytaj dalej ten artykuł a dowiesz się, jak się z nią rozprawić i czerpać przyjemność z codziennego używania angielskiego.

Dodatkowo dowiesz się, jak rozwiązać problem z brakami wiedzy w poszczególnych segmentach języka, który poznajesz.

Jedno krótkie wyjaśnienie przed tym, jak podzielę się z Tobą tą metodą

Nie jestem nauczycielem języka angielskiego.
I Ty też nie musisz nim być, aby go używać...

Tak, dobrze przeczytałeś, porozumiewanie się angielskim jest umiejętnością, której używam na co dzień, ale nie czyni mnie to nauczycielem języka angielskiego. O angielskim piszę bloga, napisałem też o nim książkę, działam też, jako tłumacz specjalistyczny, ale ludziom, którzy pytają mnie o zawód zwykle mówię, że jestem inżynierem.

Widzisz, jestem inżynierem, a oprócz projektów iście technicznych, z którymi mam do czynienia od wielu lat, skonstruowałem książkę, która pomaga innym zyskać na czasie, gdy chcą poznać angielski. Na czasie, który sam spędziłem, podczas studiowania ważnych w zakresie nauki języka badań naukowych i trwającej wiele lat mojej własnej praktyki.

Poza powyższym, przez całe moje życie zawodowe nauczyłem się jak:
... patrzeć na materiały nas otaczające z perspektywy inżyniera i rozwiązywać problemy jakościowe produkowanych części
... prowadzić projekty warte kilkaset tysięcy euro
... dostosowywać maszyny do norm bezpieczeństwa
... szkolić ludzi i pomagać im zdobywać nowe kompetencje
... współpracować w międzynarodowym środowisku, celem ukończenia projektu, który finalnie przynosi wielkie oszczędności

Ale powtórzę to raz jeszcze raz...

ŻADna Z POWYŻSZYCH umiejętności (ALE TO ŻADna) nie może się równać z olbrzymimi rezultatami, które mnie oraz wielu innym przyniosła umiejętność porozumiewania się w języku angielskim.

Prawdą jest, że... Mogłeś uczyć się zasad gramatycznych i konstrukcji, które istnieją w języku i dostawać za nie same dobre oceny w szkole...

Ale jeżeli nie poznawłeś angielskiego tak, jak robi dziecko, to z automatycznego jego użycia wyjdą nici nic nie wyjdzie.

Wiele niepowodzeń, które obserwowałem przez lata, miało do czynienia mniej z przypuszczalnie „trudnością angielskiego”, ale z programem samego kursu, podejściem prowadzącego i luk w informacjach, do których uczący się nie miał dostępu.

To brakujące elementy podstawowe, do których nie przykłada się dużej wagi. Zapytasz dlaczego? Odpowiadam: bo są aż tak proste. W ten sposób są lekceważone.

Taka niedomknięta luka, to nawet zwykła informacja, bez której nie będziesz w stanie zrozumieć kolejnych, być może równie prostych informacji.

pokutuje utrzymuje się takie (nawet podświadome) nastawienie, które zdaje ciągnąć się latami i utrzymywać Cię przy przekonaniu, że: „Nie poznam angielskiego i nie dam rady”.

Jeżeli drżysz przed aktywnym używaniem angielskiego (mówienie, pisanie, czytanie), jak większość z początkujących, to musisz zacząć od rzeczy dziecinnie prostej, która pomoże Ci wystartować.

Nie mówię teraz o podstawowych zasadach, nauce słownictwa, regułach czytania, chociaż większość jest bardzo przydatna. Teraz mówię tutaj o rozłożeniu umiejętności mówienia po angielsku na czynniki pierwsze i nie uczenie się, ale przyswajanie go tak, jak robią to dzieci.

„Przyswajanie [nowego] języka jest bardzo podobne do procesu, którego używają dzieci przy nabywaniu [biegłości] w ich pierwszym i drugim języku. Wymaga to konkretnej interakcji w języku docelowym - naturalnej komunikacji - w której mówiący nie przejmuje się formą wypowiedzi, ale przekazaniem informacji i zrozumieniem.”

– Stephen D. Krashen

Profesor emeritus na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Lingwista, naukowiec oświatowy.

Teraz poznaj dziecinnie prostą metodę na rozwój we wszystkich segmentach angielskiego. Powinieneś jej użyć do spotęgowania Twoich umiejętności językowych...

Zobacz metodę numer JEDEN:
Metoda A.B.C. i ALFABETYCZNA UKŁADANKA

Dowiedz się jak połączyć wszystkie elementy układanki, gdy jesteś na początku drogi do biegłości w języku angielskim, dzięki prostemu podejściu, które pozwoli Ci zacząć budować wiedzę na wszystkich obszarach nowego języka.

„Rób trudne rzeczy, gdy są łatwe i rób wielkie rzeczy, gdy są małe. Podróż tysiąca mil musi rozpocząć się od jednego kroku.

– Lao Tzu

Chiński filozof

Jestem daleki od tego, żeby od razu zagłębiać się w gramatykę, pozwól, że opowiem Ci więcej o tym, jak poznawać angielski, w poszczególnych jego segmentach.

Jak wcześniej wspominałem, są cztery najważniejsze segmenty (składowe) języka:

Odtwórz wideo

Tutaj zobacz jak wygląda to w praktyce. Zadaj sobie poniższe pytania. Dzięki odpowiedziom na nie zaczniesz poznawać angielski i wykorzystasz je w dalszym budowaniu umiejętności, jaką jest posługiwanie się językiem angielskim...

Element pierwszy

Litery i czy ich kształt jest dla mnie znany?

#1 Każde dziecko, kiedy zaczynało uczyć się czytać i pisać musiało w swoim ojczystym języku poznać litery, ich kształt, sposób ich pisania. W przypadku języka angielskiego nie będziemy mieli tutaj większego problemu. Poza tym, że w angielskim używamy dodatkowych liter, których nie używamy w języku polskim tak często (Q, V, X), to pozostałe są identyczne, jak w polskim.

Element drugi

Głoski (dźwięki), z których składają się wyrazy czy mogę je w łatwy sposób imitować?

#2 Dźwięki w angielskim w większości podobne są do tych, które mamy w języku polskim. Jest jeszcze parę takich w angielskim, które są nowe dla nas Polaków. Mam tutaj na myśli połączenie liter: th, ing, które łatwo opanujemy, dzięki dokładnej instrukcji.

Element trzeci

Budowanie podstawowej grupy słów i ich znaczeń.

#3 Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że ilość podstawowych słów w jakimkolwiek języku (angielskim też) jest ograniczona (czytaj: do opanowania). Oczywiście, że tak jest. Aby rozpocząć posługiwanie się angielskim bezproblemowo i aktywnie, potrzebujemy na początek około 300 słów. Jak dzieci potrzebujemy od czegoś zacząć i zachować motywację już na starcie.

Element czwarty

„Specjalne” ułożenie wyrazów w zdaniu – składnia.

#4 Dzięki powtarzalnym wzorom, według których układają się słowa i konstrukcje w zdaniu, możemy mówić o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Znasz już te powtarzalne wzory, bo jesteś w stanie tworzyć całe zdania w języku polskim. Składania zdania, bo tu o niej mowa, możemy przyjąć na początek, że w angielskim jest prawie identyczna, jak w polskim.

Chodzi o to, że w twoich zdaniach używasz osoby (np. ja, ty, my, itd.), coś co chcesz przekazać, że robisz (np. leżę, siedzę, uczę się) i za pomocą czego to robisz (np. fotel, język angielski itd.) identycznie tak, jak w języku polskim. Np.: „Ja siedzę przy komputerze” lub „Ty poznajesz język angielski”.

Jak połączyć wszystkie elementy układanki w całość i najbardziej skorzystać z powyższego.

Giga różnica

Największą różnicą między angielskim a polskim jest to, że angielski jest językiem zupełnie niefonetycznym zatem inaczej się pisze inaczej się czyta. Oczywiście, że kiedyś poznałeś litery alfabetu w języku polskim - czytasz ten tekst, mówisz do ludzi wokół Ciebie. Wiesz, jak wypowiadać poszczególne litery, kiedy mówisz w naszym języku.

Podstawą prawidłowego uzupełniania nowych informacji w poszczególnych segmentach języka angielskiego, jest prawidłowe w nim czytanie a rozpoznawanie w nim dźwięków to fundament, który tutaj musimy zbudować budujemy.

„Niemowlęta i dzieci są [językowymi] geniuszami do siódmego roku życia, później ich zdolności maleją [...] Pierwszy rok życia to krytyczny okres, w którym dzieci zbierają najszersze statystyki dźwięków potrzebne do porozumiewania się w ich języku.

– Patricia Kuhl

Profesor Logopedii i współdyrektorka Instytutu Nauk o Mózgu i Uczeniu się, na Uniwersytecie Waszyngtońskim.

Jako niemowlęta przygotowywaliśmy się do rozmawiania wyłącznie w naszym ojczystym języku i naturalnie osłabiliśmy zdolność rozpoznawania dźwięków i głosek w innych językach. Ćwiczenie alfabetu ma za zadanie zwiększyć statystycznie ilość dźwięków, które będziesz w stanie rozpoznawać, dzięki wsłuchiwaniu się w nie i trenowaniu ich podczas głośnego ich wypowiadania.

Alfabet!

Czas na Twoje działanie

Jeżeli wydaje Ci się to dziwne, to zatrzymaj się tutaj na chwilę... Czymś co łączy powyższe składniki jest alfabet. Nie ruszysz dalej, jeżeli go nie opanujesz. To on jest podstawą dalszej drogi i to on doda ci skrzyyyyydeł zmotywuje Cię odpowiednio (jeżeli oczywiście dasz sobie szansę go zapamiętać).

Teraz jest czas, by poznać, jak wypowiada się litery w języku angielskim i zacząć bezbłędnie je nazywać (po angielsku).

To naturalne, że być może dawno nie musiałeś uczyć się czegoś na pamięć, ale wypływając na kurs poznawania angielskiego, już zaczynasz to zmieniać. Rozpoczynamy od alfabetu, bo stanowi on podstawę do dalszego poznawania języka. Jeżeli go ominiesz, to nie poznasz podstawowych dźwięków angielskiego. W twojej znajomości tego języka powstanie jedna z możliwych luk, którą później będziesz musiał uzupełniać, co opóźni dalsze kroki w szybkim opanowaniu języka.

Zaczynamy od czegoś, co jest dość proste i gdy już to opanujesz, policzysz to sobie za pierwszy sukces w angielskim. Umiejętność poznania alfabetu będzie dla Ciebie kotwiczką (tą już poznaną umiejętnością), która przytrzyma Cię przy obranym celu, przez dodatkową motywację, którą dzięki temu zdobędziesz.

Alfabet zdaje się być bardzo prostą rzeczą do opanowania np. dlatego, że ma ograniczoną liczbę liter. Dodatkowo, kiedy już go zapamiętasz, będziesz mógł go odnieść to do tych pierwszych angielskich słów. W ten sposób poznasz 75-80% dźwięków, które w nich występują.

Poza tym, kiedy wykorzystasz informacje dotyczące czytania ich połączeń, zyskasz dodatkowe procenty!

Duża część liter w słowach angielskich, wypowiadana jest w sposób identyczny, jak w alfabecie angielskim, część liter w alfabecie angielskim jest prawie identycznie wypowiadana, jak w alfabecie polskim, trzecia część ma nazwy opisowe (jak np.: „h” [czyt. ejcz], „w” [czyt. dabelju] czy „y” [czyt. łaj]) - ale są przypisane do nich konkretne głoski. Do tego dochodzą drobne wyjątki, które zaraz poznasz. Ostatnią cegiełką są dźwięki, które są nowe dla nas, Polaków i które dopełnią twoje 100% umiejętności.

Załóż siedmiomilowe buty

I teraz najważniejsza dla Ciebie informacja. Pomimo tego, że uczymy się, jak dzieci, to jesteśmy już dorosłymi. Wiemy o co we wszystkim powyższym chodzi. Dziecko potrzebuje wiele lat, zanim (przez praktykę, później szkoły) zacznie płynnie mówić swoim językiem i dowie się o tych wszystkich zależnościach. Przewaga nauki dorosłego nad nauką języka przez malucha, jest taka, że dorosły ma już odniesienie do istniejących informacji, które zdobył w szkole i może je wykorzystać w tym nowym języku. W przypadku angielskiego będą to: kształt liter, podobne dźwięki, konstrukcja zdań, w mniejszej ilości podobne, a nawet identyczne słowa w obu językach (tak, są też takie). Umiejętność prawidłowego czytania po angielsku, to połączenie informacji z alfabetu polskiego i nowego angielskiego - stare i nowe dźwięki z drobnymi wyjątkami.

Zobacz Jak to działa (w skrócie)

Weźmy cztery proste słowa, z których część możesz już znać:

Like

Yes

Note

Late

Kiedy poznasz już alfabet i reprezentację dźwiękową liter wiesz np, że:

i

czytasz jak

„aj”

Bierzesz nowe angielskie słowo like - lubić i używasz powyższej informacji, o której dowiadujesz się właśnie z alfabetu angielskiego. Teraz już prawie wiesz, jak poprawnie wypowiedzieć słowo like. Do szczęścia dostajesz ode mnie informację, że zwykle litera „e” na końcu wyrazu nie jest czytana (ciche „e”). Bo tym razem, to nie "Torba borba like fake" dziecinna wyliczanka.

słowo to czytasz:

„lajk”

Oczywiście zapamiętujesz na zaś na później prawidłowość z literą „e” na końcu i informacje o dźwiękach z alfabetu, którego dźwięki właśnie w tym momencie opanowujesz.

Bierzesz teraz na tapet kolejne angielskie słowo yes - tak. Jeżeli wystarczająco wsłuchujesz się w napływające do Ciebie informacje z otoczenia (piosenki, reklamy itd.), to znasz już kolejną prawidłowość. Informacja uniwersalna jest taka, że „y” w angielskim na początku słowa czytamy podobnie, jak polską literę „j”.

Nie przeczytasz poprawnie tego słowa, używając tylko polskiej bazy dźwiękowej: „y” - yyyy „e” - eeeee „s”.

Wiesz już, że „e” na końcu słowa nie czytamy. Teraz, przez logikę, możesz domyślać się, że literę „e”, którą spotykasz w środku słowa zwykle już przeczytasz, a zrobisz to w ten sam sposób, jak robisz to w polskim alfabecie. I tutaj jeszcze jedna informacja na temat tej litery. Takie „e”, które występuje pojedynczo w środku słowa czytamy prawie identycznie, jak polskie „e”.

Kolejną informacją, którą dostajesz jest ta, że „s” też wypowiadamy zwykle, jak w języku polskim. Podobnie jest z literami: b, d, f, h, k, l, m, n, p, r, t, z. Nie musisz zapamiętywać tych liter - z praktyką same wejdą do głowy!

Zbierasz informacje razem i...

słowo to czytasz:

„jes”

Bierzesz trzecie angielskie słowo note - notatka. Informacją, którą teraz wykorzystasz, to fakt, że dźwięk litery „n”, jest identyczny, jak w polskim (info wyżej). Z alfabetu angielskiego dostajesz informację, że literę „o” czytamy po polsku „oł” i wiesz już, że „e” na końcu nie czytamy. Masz teraz potrzebne informacje do prawidłowego przeczytania tego słowa.

słowo to czytasz:

„nołt”

Bierzesz kolejne angielskie słowo late - późno. Informacją, którą teraz wykorzystasz, jest fakt, że dźwięk litery „l” jest identyczny, jak w polskim (info wyżej). Dodatkowo wykorzystujesz informację z alfabetu angielskiego, bo w nim literę „a” czytamy, jak „ej” i wiesz już, że litery „e” na końcu zwykle nie czytamy. Masz już teraz wszystkie niezbędne informacje, żeby poprawnie przeczytać to słowo.

słowo to czytasz:

„lejt”

Czy to działa?

Odpowiedz teraz samemu sobie. Jak przeczytasz poniższe słowa? Weź kartkę i zapisz tak, jak uważasz - zapisz też tak, jak słyszysz po polsku (np. late = „lejt”).

Jak przeczytasz po angielsku:

smile?

Jak przeczytasz po angielsku:

Mike?

Jak przeczytasz po angielsku:

take?

Jak przeczytasz po angielsku:

brake?

A jak przeczytasz poniższe słowa, jeżeli dostaniesz ode mnie kolejną informację, że połączenie liter „e”, kiedy występuje razem z „a” czytamy wyłącznie, jak „e” w alfabecie angielskim (czyli prawie jak polskie „i”), a „a” nie zawracamy sobie głowy nie czytamy w ogóle?

Jak przeczytasz po angielsku:

eat?

Jak przeczytasz po angielsku:

seat?

Jak przeczytasz po angielsku:

meat?

Jeżeli nie udało Ci się przeczytać poprawnie wszystkich nowych słów nie przejmuj się. będziemy razem to szlifować. Zaczynamy od alfabetu, ale na nim nie kończymy. Dzięki rozwijaniu umiejętności czytania, będziesz w stanie czytać bezbłędnie 99% nowych słów. Zauważ też, że nie musisz wcale na ten czas znać ich znaczenia!

smile

„smajl”

Mike

„majk”

take

„tejk”

brake

„brejk”

eat

„it”

seat

„sit”

meat

„mit”

TAK, MAMY FORY

Możesz pomyśleć, że dzieci, kiedy uczyły się pierwszego języka nie musiały znać tych wszystkich reguł. Tak, ale zanim zaczęły czytać minęło około 6-7 lat ich życia! My robimy to w tempie ekspresowym, nawet jeżeli miałoby to trwać kilka tygodni, to i tak nauczymy się czytać niezwykle szybko!

Nowe słowa

Budujemy solidny fundament przez zapamiętanie najważniejszych słów

W książce znajdziesz wiele metod na poznanie tych pierwszych słów i konstrukcji. Pozwól, że wymienię tylko te najważniejsze z nich:

Kiedy będziesz czytał proste przykłady w książce i odnosił je do nagranej wymowy, zadaniem Twoim będzie je zapamiętywać według wymienionych metod. Słowa wplecione w książkę stanowią te paręset, które chcesz poznać, aby zacząć lepiej posługiwać się angielskim. Bo najprościej poznać i zapamiętać nowe słowa, kiedy mamy dla nich szerszy kontekst np. czytając bajkę, słowa piosenki czy inny prosty tekst albo pojedyncze zdanie. I warto odnosić te nowe słowa do pewnych, nakreślonych przez kogoś wcześniej okoliczności. W takich prostych tekstach, w praktyce zobaczysz czym jest kontekst.

A kontekst to...

Ogólnie mówiąc, to pewna sytuacja i jej okoliczności, które wpływają na prawidłowe zrozumienie wypowiedzi, którą słyszysz czy tekstu, który widzisz. Jeżeli nowe słowa umieszczone są w zdaniach, których przekaz stanowi jakieś logiczne powiązanie, jak np.: wspólne informacje, doświadczenie danej sytuacji, sceneria - to właśnie kontekst. Tak też uczą się dzieci. Nie poznają wszystkich znaczeń np. słowa „zamek”. Kiedy przechodzą obok historycznej budowli (którą jest np. zamek) i gdy nie wiedzą na ten czas co to jest, ich opiekunowie mówią im: „to jest zamek”. Ta emocja i możliwe pewne zdziwienie wielkością budowli powodują, że jeszcze szybciej zapamiętują dany kontekst i słowo z nim związane. Nie wiedzą też na ten czas czym jest gramatyka. Później też dowiadują się kolejnego znaczenia tego samego słowa, i że może ono znaczyć też: „zamek w drzwiach” albo „zamek błyskawiczny” itd. Znaczenia tych słów, aby były dobrze zrozumiane muszą być właśnie użyte w odpowiednim kontekście.

W powyższym niewiele jest (prawie zero) informacji o gramatyce. Na tę chwilę o niej zapominamy. Choć, jak dowiesz się z książki, nawet podstawowa wiedza gramatyczna przyspiesza efekt, ale na początku poznajemy angielski, jak dzieci.

Dzięki tej „prostej” metodzie stawiałem pierwsze kroki w angielskim. Otworzyła mi ona drogę do uzupełniania informacji w pozostałych obszarach języka angielskiego... Dźwigniemy to teraz razem!

To książka-instrukcja pełna sposobów, które sprawią, że angielski będzie dla Ciebie przystępny i osiągalny. Zapisałem w niej praktyczne informacje, dzięki którym opanujesz wiele przydatnych metod na angielski i zastosujesz je nawet od zaraz. Nie jest to sucha wiedza, bo między innymi dowiesz się też, jak wymawiać dźwięki i głoski, których nie ma w języku angielskim i jak zautomatyzować poprawne jego czytanie. Dodatkowo na wielu stronach książki znajdziesz przydatne kody QR z nagranymi przykładami z książki, co daje pomocne wzorce wymowy! Dzięki tej książce pytanie: „Czy angielski jest prosty?” stanie się oczywiste!

Wymowa, dograna jest do 99 procent angielskich przykładów, które znajdziesz w książce. Poszczególne sekcje będziesz mógł odsłuchać tyle razy, ile potrzeba po zeskanowaniu danego kodu QR swoim telefonem!
Pobierz aplikację Barcode scanner na swój telefon. Zeskanuj kod QR, kliknij w link, wciśnij play i słuchaj!

Nigdy wcześniej nie pomyślałeś, że znajdziesz taką książkę, która pomoże obrócić Ci bieg spraw i zobaczyć prostszą stronę angielskiego...

Nie wierz mi na słowo....

Uwaga, nadal dostępna! W poniższych zestawach masz dostęp do autorskiej wideoprezentacji (długość 38 min i 12 s), która wprowadzi Cię w treść książki!

Zgromadź wystarczającą liczbę słów i konstrukcji przy użyciu wszystkich dostępnych metod!

Najpierw jednak zapamiętaj te najważniejsze i od nich zacznij. Z tej książki dowiesz się, które to są i jak zrobić to trwale. Przekonaj się już dzisiaj, czy angielski jest prosty!

Możesz mieć pewność, że Twoja książka jest dobrze zabezpieczona! Już w drukarni została zapakowana w folię termokurczliwą.

Naprawdę prosty angielski

wersja papierowa + Video
79
44
70 szt.
  • Książka w twardej oprawie
  • Dostęp do wideoprezentacji (38 min)
  • Kody QR z nagraną wymową
  • Tasiemka do zaznaczenia miejsca czytania
  • Opakowana w folię
  • Szybka wysyłka
H I T !

Naprawdę porsty angielski

eBook (ePub i mobi) + Video
74
35
70 szt.
  • Książka w wersji ePub i mobi (Kindle)
  • Dostęp do wideoprezentacji (38 min)
  • Kody QR z nagraną wymową
  • Zabierasz ze sobą wszędzie
  • Na Twoim mailu w kilka minut
EBOOK !

Naprawdę porsty angielski

papierowa + ePub, mobi + Video
94
55
70 szt.
  • Książka w twardej oprawie
  • Książka w wersjach ePub i mobi (Kindle)
  • Dostęp do wideoprezentacji (38 min)
  • Kody QR z nagraną wymową
  • Opakowana w folię
  • Szybka wysyłka
ZESTAW !

Chcesz uzyskać dodatkowe informacje o książce Naprawdę prosty angielski? Potrzebujesz pomocy z zamówieniem? Skontaktuj się ze mną.

Kontakt:

© 2022 ProstyANGIELSKI.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Korzystając ze strony akceptujesz politykę prywatności www.Prosty-Angieslki.pl

Sprawdź folder spam